Isola kjører i gang digital kampanje på Powertekk Takpanner! Fra 5. mai og i fire uker fremover vil vi ha fokus på denne kampanjen i våre egne og betalte kanaler. Her finner du materiell du kan bruke i butikken, sosiale medier eller på deres eget intranett.
Si hei til Ingrid og Simen fra Kabelvåg
Når Ingrid og Simen skulle bygge nytt hus i Kabelvåg, valgte de Powertekk Plano. Bildet av det nye taket ble lagt ut på Ingrid sin bygge-instagram under hashtaggen #powertekkplano, noe vi oppdaget, og på den måten kom i kontakt.
Kampanjen Tunge argumenter, lett valg handler nettopp om det å ta et valg basert på gode argumenter. Vi kontaktet Simen og Ingrid og spurte om de kunne tenke seg å være med på kampanjen og fortelle sin historie om bakgrunnen for sitt valg - og samtidig vise frem det flotte resultatet. Hele historien om Ingrid og Simen blir kjørt på VG, som du kan lese mer om lenger ned.
Ide og konsept
I et byggeprosjekt så er det mange valg og beslutninger som skal taes. Alle søker alltid etter en bekreftelse på at man har tatt det riktige valget, det er derfor man googler, leser side opp og side ned, spør om råd osv. før man skal ta et valg. Det er en rekke veldig gode argumenter for å velge Isola Powertekk takpanner som f.eks. at det ser fint ut, er stormsikkert, tåler høy vekt - gode argumenter som vi ønsker å få frem. Hvis man kan huke av "ja" på en eller flere av disse, blir det til slutt et lett valg, noe som passer egenskapen som går på vekt veldig godt.
Rett og slett - Tunge argumenter, lett valg
Kanalvalg og målgruppe
Gjennom Schibsted-samarbeidet får vi tilgang til målgrupper med unik adferd, bruksmønster og interesser. Vi har i denne kampanjen valgt et segment som retter seg mot brukere som planlegger eller er i ferd med å pusse opp sin bolig.
Segmentet bygger på brukere som aktivt søker på verktøy og materiell som blir brukt innen oppussing, legger ut håndverkeroppdrag på MittAnbud samt leser artikler om oppussing på Schibsted nettsider.
EKSEMPLER PÅ DATAPUNKTER:
- MittAnbud - personer som søker etter en snekker, rørlegger, elektriker, maler etc.
- FINN Torget - seksjon Hage, oppussing, hus
- Prisjakt Verktøy, Prisjakt Baderom, Prisjakt Bygg og material, Prisjakt Hvitevarer
DATA HENTET FRA:
- FINN, PRISJAKT, STORBYAVISER, MITTANBUD
Segment: 1.210.000 unike brukere/uke på alle plattformer
Kampanjeside
Reklamefilmen på VG-TV og innganger fra artikkelen som leder til en kampanjeside på isola.no/. Her presenterer vi alle argumentene samt presenterer de ulike Powertekk takpannene samlet. Det er også tydelige innganger til både forhandleroversikt og takberegning. Har kunden spørsmål kan man chatte direkte med eksperter på Isola via en live-chat.
Reklamefilm - VGTV
Reklamefilmen blir vist i forkant av redaksjonelt video-innhold på VGTV. I denne filmen møter vi "Ingrid" som forteller om hvorfor de valgte Isola Powertekk. Location for filmen er i Lofoten - et ekstremt værutsatt område hvor det er viktig med stormsikre takpanner.
Fakta om VGTV
- 1.700.000 ser VGTV hver uke (50% av befolkningen)
- Når 50% av alle mellom 26 og 50 år
Content
I denne artikkelen møter vi Ingrid og Simen i Kabelvåg. De vurderte ulike tilbud da de skulle velge løsning for sitt nye hus hvor valget til slutt endte på Isola Powertekk Plano.
– Det er mye vær her, ja. Det hender vi må ned mellom fjellknausene og lete etter søppeldunken når vinden har herjet som verst.
Simen Størkersen Jensen
In-Store / Ads
Plakater i butikk og annonser i fagpresse.
Deling i sosiale medier
Bygg bedre, enklere kan også handle om å gjøre det enklere å bygge innhold på egne sosiale medier.
Her kan du laste ned kampanjebilde, klippe ut teksten med ferdig lenke og lime rett inn i din egen facebook og instagram.
Inngang med link til kampanjeside på Isola:
Hvorfor skal du velge Isola Powertekk når du skal legge nytt tak? Her er det mange tunge argumenter: https://bit.ly/3tqgIdB
Inngang med link til artikkel på VG:
– Det måtte være moderne og tåle røft Lofoten-vær. Les om Simen Størkersen Jensen og samboer Ingrid Dahl Mathisen som bygger hus i Kabelvåg. https://bit.ly/3uulQ1B
Instagram er en viktig kanal i kampanjekonseptet. Instagram sin rolle er å vise frem hvor fint det blir. Ved å tagge bilder med ulike emneknagger blir fine referanser distribuert på sosiale medier samtidig som vi har innganger fra kampanjesiden.
Spørsmål vedrørende kampanje
Webredaktør
Christine Øvrum Halvorsen
+47 476 87 639
c.halvorsen@isola.no
Marketingsjef
Hans Olav Bømark
+47 913 76 109
ho.boemark@isola.no
Kommunikasjons- og reklamesjef
Jan Petter Knutsen
+47 915 89 896
p.knutsen@isola.no
Salgs- og markedskoordinator
Lena Charlotte Skårdal
+47 952 23 952
lc.skardal@isola.no
Nok en kampanje fra R8 Edge
Nok en kampanje fra R8 Edge