Isola kjører i gang digital og fysisk kampanje på MEMBRA® Våtromsystem fra og med 7. mars og frem til påske.
Hvorfor gjøre jobben vanskeligere enn nødvendig?
Det er en rekke tunge argumenter for å velge MEMBRA®. Det er både tidsbesparende, brukervennlig og sikkert.
MEMBRA® er det eneste selvklebende membransystemet på det norske markedet, og det ønsker vi å fortelle om i denne kampanjen.
Som et ledd i kampanjen har vi blant annet sendt ut vareprøver pr. post til over tusen bedrifter som er godkjente for våtrom i Norge, slik at de selv skal få oppleve de unike egenskapene produktet har. Forsendelsen inneholder også en unik QR kode til hver mottaker, som er starten på en digital Membra-kundereise, hvor salgsavdelingen på Isola raskt vil følge opp de som ønsker å vite mer eller teste MEMBRA® på sitt neste prosjekt.
Vi har også besøkt og snakket med flere bedrifter som har valgt MEMBRA® som sin løsning, disse kan du lese om lenger ned på siden.
Kanalvalg og målgruppe
Gjennom Schibsted-samarbeidet får vi tilgang til målgrupper med unik adferd, bruksmønster og interesser. Vi har i denne kampanjen valgt et segment som retter seg mot brukere i spesielle håndverkkategorier.
Disse målgruppene går på tvers av hele Schibsted nettverket og inkluderer også Polaris.
EKSEMPLER PÅ DATAPUNKTER:
- FINN Jobb - Murer/Flislegger
- FINN Jobb - Stilling Håndverker
- FINN Jobb - Stilling Bygg og Anlegg
DM
Mandag 7. mars sender vi ut 1100 unike forsendelser til bedrifter i Norge som er godkjent for våtrom. Forsendelsen inneholder en plate med en forside hvor vi oppfordrer til å kjenne på den vedlagte membranprøven og feste den til baksiden for å teste de selvklebende egenskapene. På baksiden av platen er det en rekke argumenter for hvorfor MEMBRA® er et godt valg.
UNIK QR KODE
På forsiden er det en unik QR kode som er generert spesielt for hver mottaker. På den måten kan vi registrere digitalt hvis mottakeren viser interesse. Når man scanner QR-koden kommer man til en enkel landingsside hvor man kan se en kort introduksjonsfilm og bli oppfordret til å fylle ut skjemaet under hvis man ønsker å vite mer eller teste Membra på et prosjekt til en gunstig pris.
BROSYRE OG MEMBRAPARTNER
I tillegg til vareprøve ligger det også ved et lite hefte hvor vi også inviterer til å bli MEMBRA®-Partner. Som MEMBRA®-Partner blir du en prioritert kunde. Vi følger opp med tiltak og aktiviteter som gjør at vi sammen blir enda mer kompetente og konkurransedyktige.
Kampanjeside
På www.isola.no/kampanjer/membra har vi utviklet en kampanjeside for de som ønsker å vite mer etter å ha mottatt DM. Denne siden er også landingsside for all digital annonsering og nyhetsbrevutsendelser.
Denne siden fungerer også som en lead-capture for de som ønsker å vite mer eller teste MEMBRA® på sitt neste prosjekt.
Membra filmer
I løpet av 1 minutt og 40 sekunder presenterer vi hele den komplette løsningen.
Filmen kan lastes ned i sin helhet og fritt brukes i egne kanaler hvis dere ønsker det.
Blogg-artikler
Vi har vært på byggeplass og intervjuet flere bedrifter som bruker MEMBRA® på våtrom. Artiklene blir tilgjengelige på vår blogg, kampanjeside og distribuert via vårt nyhetsbrev til alle våre kunder.
Landingside til DM
Når man scanner den unike QR-koden som kommer i posten, blir kunden sendt til en landingsside. I samme øyeblikk som kunden scanner QR koden, blir salg på Isola varslet om at det er interesse for produktet.
Annonse
Annonse i fagpresse.
Folder
Kampanjemateriell til bruk i fysiske møter med potensielle kunder og handelen.
Bannere - Programmatisk
Digitale annonser i ulike formater som blir kjørt i Schibsted og Polaris-nettverket for å bygge kjennskap og kunnskap om merkevaren MEMBRA®.
Formater:
320x250
580x400
180x500
980x150
980x600
Nå kan du bli MEMBRA-partner!
I forbindelse med kampanjen lanserer Isola MEMBRA®-Partner konseptet. Blir kunden en partner vil vi kunne tilby kurs og praktisk produktopplæring, få tilbud om å teste ut nye MEMBRA®-løsninger, invitasjon til kompetanseutveksling i faglige samlinger samt markedssamarbeid og profilering.
Tiltak og aktiviteter som gjør at vi sammen med kunden blir enda mer kompetente og konkurransedyktige!
Spørsmål vedrørende kampanjen
Webredaktør
Christine Øvrum Halvorsen
+47 476 87 639
c.halvorsen@isola.no
Marketingsjef
Hans Olav Bømark
+47 913 76 109
ho.boemark@isola.no
Kommunikasjons- og reklamesjef
Jan Petter Knutsen
+47 915 89 896
p.knutsen@isola.no
Salgs- og markedskoordinator
Lena Charlotte Skårdal
+47 952 23 952
lc.skardal@isola.no
Nok en kampanje fra R8 Edge
Nok en kampanje fra R8 Edge