Fra og med 5. desember 2022 og videre fremover på nyåret vil vi sette fokus på hvorfor Isola Tyvek vindsperre og hvorfor det er det riktige og viktige valget når man skal energioppgradere boligen.
Kampanjebeskrivelse
De høye strømprisene har gitt en oppmerksomheten rundt og interesse for energisparing vi aldri tidligere har sett. Selv om tiltak som monner krever betydelige investeringer, har det aldri vært lettere å argumentere for å energioppgradere eldre hus og boliger.
Mer utvendig isolering og bedre vindtetting gir redusert varmetap, noe som også innebærer utfordringer: I et gammelt hus har man ikke kontroll på dampsperren. Lekkasjer i denne kan føre til at varm og fuktig inneluft lekker ut i konstruksjonene. Dermed øker faren for kondens og fuktskader, muggsopp og råte. Da er en vindsperre som «puster» en god forsikring. Og Isola Tyvek Vindsperre har som kjent helt overlegne uttørkingsegenskaper.
Gjennom kampanjens to hovedbudskap kommuniserer og presiserer vi at Isola Tyvek Vindsperre bidrar til …
"Effektiv og trygg energioppgradering"
Gjennom en artikkelserie kommer vi inn på en rekke gode argumenter for å velge Tyvek Vindsperre. I artiklene møter vi blant andre Åsmund Strandgård, produktsjef klimasystem og leder for Isolas produkttekniske avdeling, energirådgiver og prosjektleder Bjørn Paulsen og faglig leder Mats Haugen i PDV Bygg AS i Sandefjord, byggmester Gisle Sølland og Sondre Arvesen i Arvesen Bygg AS.
Kanalvalg og målgruppe
Kampanjen er rettet mot byggmestere og andre utførende, med andre ord “proffen”. Byggevarehandelen og rådgivende er også viktige målgrupper.
Schibsted + Google + Strossle + Startsiden / ABC Nyheter + Aller media + Amedia
Hovedmålgruppe er blant annet hentet fra Shibsted og Mitt anbud/Prisjakt som skal være forbundet med snekker eller byggmester, og er estimert til ca. 60.000 unike brukere.
Google:
Det er 2400 søk i snitt på kun søkeordet «vindsperre» pr måned i google. Dette er en svært relevant målgruppe for Tyvek. Her er målsettingen å nå personer med en tekst-annonse i google, men også via display, discover, gmail og youtube.
Facebook/Instagram
Disse kanalene bruker vi til å nå ut til en større målgruppen for f eks. Home improvements og Home construction (sekundærmålgruppe / GDS)
Remarketing (taktisk)
Vi fokuserer på remarketing og lookalike fra brukerne som har vist interesse for Isola hvor vi når brukere som har vært inne på relaterte produktsider på isola.no
EKSEMPLER PÅ DATAPUNKTER:
- Facebook: Home improvements + Home construction
- Mitt anbud
- Prisjakt
- Google søkere (vindsperre)
- Remarketing (besøkende på isola.no + blogg.isola.no)
Kampanjeside
På denne kampanjesiden finner man en rekke artikler. Vi linker direkte til disse fra ulike native-innganger (se kanalvalg over). Bannerannonser og google-søk linker direkte til kampanjesiden.
Artikler
Artiklene omhandler alt fra hvorfor Tyvek Vindsperre er ekstra viktig når du etterisolerer, til hvilken betydning EUs forslag til nye krav til energieffektivisering av eldre boliger vil få for vårt hjemlige byggemarked. Vi møter også byggmestere som forteller om sine erfaringer med Tyvek Vindsperre på rehab- og oppgraderingsprosjekter.
Reklamefilmer
Filmen kan lastes ned i sin helhet og fritt brukes i egne kanaler.
Har du behov for å legge ved en passende tekst, kan du klippe ut den litt lenger nede på siden her.
Det er laget 4 ulike varianter som kan fungere på ulike flater. 60 sekunder (hovedfilm) + 3 korte 15 sekunder filmer.
De korte filmene fungerer optimalt for instream-annonsering på bl.a. Facebook.
Radioreklame - P4 og Radio Norge
I uke 6 og 7 kjører vi i gang med radioreklame på Radio Norge og P4. Vi har valgt å kjøre 70% på P4 og 30% på Radio Norge for å få så bred dekning som mulig. P4 alene treffer 50% av alle håndverkere i Norge. Spotten vil bli hørt totalt ca. 5,3 millioner ganger i løpet av perioden. Målgruppen menn 25-60 år, vil vi ha 33,7% dekning (455.000 menn ), med en snittfrekvens/eksponering på 4,1 ganger.
Native Ads
Artiklene blir distribuert over hele Norge gjennom ulike annonsenettverk. Vi har laget en rekke varianter og innganger (ulike kombinasjoner av bilde, tittel og tekst) til hver av de 4 artiklene. Dette gjør vi for kontinuerlig å kunne teste kampanjen – og optimalisere annonsene under kampanjeperioden, slik at vi oppnår flest mulige relevante klikk.
Bannere
Bannerpakken består av 13 ulike budskap i 6 ulike formater. Klikk på linken under for å laste ned og bruke i egne kanaler.
Annonse
Print til plakater og fagpresse.
Videosnutter
Her er 2 filmer (uten lyd) som kan gå i loop. Filmene fungerer perfekt i sosiale medier i kombinasjon med poste-tekster du finner under.
Deling i sosiale medier
Her er noen forslag til poste-tekster du kan bruke i sosiale medier:
Isola Tyvek Vindsperre – Gir viktige fordeler, i et krevende norsk klima.
Les mer på https://bit.ly/isola-tyvek-energioppgradering
Energieffektivisere boligen? Isola Tyvek – energieffektiv og fuktsikker vindtetting.
Les mer på https://bit.ly/isola-tyvek-energioppgradering
Redusere strømregningen? Isola Tyvek – et system for fuktsikker vindtetting.
Les mer på https://bit.ly/isola-tyvek-energioppgradering
Redusere strømregningen? Isola Tyvek – sørger for fuktsikker vindtetting.
Les mer på https://bit.ly/isola-tyvek-energioppgradering
Skal du etterisolere? Isola Tyvek – energieffektiv og fuktsikker vindtetting.
Les mer på https://bit.ly/isola-tyvek-energioppgradering
Trailer
Tyvek-traileren er alltid på vei til den norske byggevarehandelen.
Spørsmål vedrørende kampanjen
Webredaktør
Christine Øvrum Halvorsen
+47 476 87 639
c.halvorsen@isola.no
Marketingsjef
Hans Olav Bømark
+47 913 76 109
ho.boemark@isola.no
Kommunikasjons- og reklamesjef
Jan Petter Knutsen
+47 915 89 896
p.knutsen@isola.no
Salgs- og markedskoordinator
Lena Charlotte Skårdal
+47 952 23 952
lc.skardal@isola.no
Nok en kampanje fra Edge Branding
Nok en kampanje fra Edge Branding