isola-logo-ny

"Vinn nytt hyttetak!" – lanseringskampanje

I forbindelse med lanseringen av nyheten Dråpe har vi etablert en konkurranse hvor hytteeiere kan vinne inntil én pall (116 m²) med Dråpe Takshingel til en verdi av 40.000, -. Konkurransen går ut mai, og vinneren kåres av en jury kombinert med antall stemmer fra publikum.

Kampanjen ble sparket i gang på Hyttemessen på Hellerudsletta fredag 25. april 2025 – i samarbeid med Ole Mikal Rosén-Lystrup, kjent fra Eventyrlig Oppussing. Han deltok med egen stand, og promoterer både Dråpe Takshingel og konkurransen til sine over 50.000 følgere på Instagram. Vi har også produsert en rekke filmer og bilder fra vår skifergruve i Rogne, som støtter opp under vårt budskap om kortreiste, norske kvalitetsprodukter.

Kampanjebeskrivelse

Mange hytteeiere ser i dag etter gode og varige løsninger som kan sikre hyttas verdi, utseende og komfort for framtiden. Et solid og vakkert tak er ikke bare en investering i trygghet, men også i hyttas sjel og uttrykk. Med økt fokus på kvalitet og bærekraftige løsninger, er det nå lettere enn noen gang å velge norskprodusert tak med ekte skifer.

Tradisjonelle hyttetak kan over tid utvikle lekkasjer, slitasje og tap av funksjon. Mange hytter har tak som nærmer seg slutten av sin levetid, og behovet for utskifting er stort. Kombinasjonen av et krevende klima og gamle materialer kan raskt føre til skader og økte vedlikeholdskostnader.

Med lanseringen av Dråpe Takshingel setter vi en ny standard. Dråpe er et takprodukt som kombinerer klassisk norsk byggeskikk med ekte, naturlig skifer fra Valdres – kortreist, varig og vakkert.

Kampanjens hovedbudskap er knyttet til dette og presiserer at Dråpe Takshingel gir nytt liv til hytta – med ekte norsk skifer.

Gjennom konkurransen «Vinn et hyttetak» og synlig deltakelse på Hyttemessen skaper vi oppmerksomhet og engasjement rundt lanseringen. I kampanjen møter vi blant andre Ole Mikal Rosén-Lystrup fra Eventyrlig Oppussing, som deler sin begeistring for Dråpe Takshingel både på messen og i sine sosiale kanaler.

Kampanjeside

På denne kampanjesiden finner man en rekke artikler. Vi linker direkte til disse fra ulike native-innganger (se kanalvalg over). Bannerannonser og google-søk linker direkte til kampanjesiden.

Artikler

Artiklene omhandler alt fra hvorfor Tyvek Vindsperre er ekstra viktig når du etterisolerer, til hvilken betydning EUs forslag til nye krav til energieffektivisering vil kunne få for vårt hjemlige byggemarked. Vi møter også byggmestere som forteller om sine erfaringer med Tyvek Vindsperre på rehab-prosjekter.

Konkurranseplakat

Vi har laget en konkurranseplakat som du enkelt kan laste ned og printe ut selv.

Plakaten er perfekt å plassere på kassadisken eller henge ved produktet, for eksempel ved shingel. Den informerer kundene om konkurransen og skaper ekstra engasjement i butikken.

flyer konkurranse

Reklamefilmer

Filmen kan lastes ned i sin helhet og fritt brukes i egne kanaler.

Det er laget 2 ulike varianter som kan fungere på ulike flater. 25 sekunder (hovedfilm) + korte 15 sekunder filmer.
De korte filmene fungerer optimalt for instream-annonsering på bl.a. Facebook.

Mobiltilpasset

Her er to mobiltilpassede filmer som fungerer perfekt i sosiale medier.

Spørsmål vedrørende kampanjen

Manoe Cornelisse Eikanger

Digital markedsfører
Manoe Cornelisse Eikanger
+47 960 17 088
mc.eikanger@isola.no

Lars Harald Gathe

Innholdsprodusent
Lars Harald Gathe
+47 950 36 687
lh.gathe@isola.no

jan_petter_knutsen

Kommunikasjons- og reklamesjef
Jan Petter Knutsen
+47 915 89 896
p.knutsen@isola.no

lena_skaardal

Salgs- og markedskoordinator
Lena Charlotte Skårdal
+47 952 23 952
lc.skardal@isola.no

Nok en kampanje fra Edge Branding

Artboard 1

Nok en kampanje fra Edge Branding

Artboard 1